Nyheter

Erbjuder individuell terapi, parterapi samt kurser i mindfulness, mindful eating och stresshantering samt Mindfulness på arbetsplatsen, Mindfulness i skolan, 

Mindfulness för gravida och Mindfulness för föräldrar!

Stresshantering och Mindfulness som stresshantering är godkänt av Skatteverket som en friskvårdsförmån som arbetsgivaren kan erbjuda skattefritt.

 

Nu kan jag även erbjuda enskilda pass i MediYoga eller i mindre grupper om 4-5 personer.

MEDIYOGA

MediYoga (medicinsk yoga) är en lugn och djupverkande yogaform där andningen är central. Det är enkla, mjuka och inkännande kroppsövningar/positioner, effektiv andnings- och koncentrationsteknik, avslappning och meditation

Yogapassen är utformade så att alla, utifrån sina egna förutsättningar, ska kunna utöva dem. Övningarna utförs mestadels sittandes och liggandes.

MediYogan har visat sig ha tydliga mätbara effekter på ökad hälsa och välbefinnande och hjälper dessutom mot en rad besvär och har bevisad effekt på:

Hjärt/kärl-besvär, stress/utbrändhet, huvudvärk/migrän, rygg- och nackbesvär, övergångsbesvär, sömnproblem mm.

 

MINDFULNESS & COMPASSION/SJÄLVMEDKÄNSLA

Individuell kurs vid tre tillfällen. 

"Självmedkänsla handlar om att hjälpa sig själv att ta hand om sig när man inte mår bra genom att ge sig själv den värme och förståelse

man behöver för att må lite mindre dåligt. Det går inte alltid att bara springa på i livet."

(Ur Compassion effekten, Christina Andersson)

Det här är en kurs för dig som upplever mycket stress i vardagen, har höga krav eller är självkritisk och för dig som vill få mer balans i livet.

Under kursen får du träna dig på:

Mindfulness – träning i medveten närvaro
Andning – utveckla en lugnande andning
Compassion – visualiseringsövningar för att utveckla din omhändertagande sida
 

MINDFUL EATING

Mindful eating handlar om att lära sig lyssna till sin kropp och förstå vilka behov som kroppen har.  Genom en kurs i Mindful eating tränar du att känna tillit och medkänsla till dig själv samt övar på att utforska din kropps behov och dina beteendemönster. 

Individuell kurs ges vid 6 tillfällen. Kursen utgår från mindfulness, compassion och KBT och utformas efter din egen problematik till mat och den egna kroppen. Du kan gå varje, varannan eller var trejde vecka.